La web de l'Associació Joan Carles i Amat fa servir galetes pròpies i de tercers per oferir-te una navegació d'acord als teus hàbits i preferències. Més informació.
Publicada el 02.10.2021
2021 · Una conversa a set bandes sobre Joan Carles i Amat

Com el gran acte a escala local de l’any previ al 450è aniversari, es va programar per al dissabte 2 d’octubre del 2021 una trobada entre set estudiosos que han tractat la figura de Carles i Amat.

La idea fou reunir en una mateixa taula, per un costat, els quatre autors del llibre L’empremta del monistrolenc Joan Carles Amat, per l’altre, els dos estudiosos monistrolencs que al terç final del segle XX van fer-ne objecte d’interessants estudis, i finalment, un jove estudiós local que protagonitza cada any una ruta guiada per la població amb el personatge com a eix central.

Així, als quatre primers –l’historiador Carlos Pizarro, el metge Daniel Montañà, el filòleg i músic Carles Banqué i l’estudiós i col·leccionista David Blasco– s’hi van sumar els segons, el filòleg Llorenç Soldevila i l’historiador Salvador Redó, i encara s’hi afegirà un setè, Joan Pozo, per completar “el número de la sort”. Joan Puigdellívol va actuar com a moderador d’una tertúlia amena i familiar, que va començar informant els assistents dels actes programats per al 450è aniversari i animant-los a ser-ne part activa.

La sorpresa final fou la connexió telemàtica amb Julián Navarro des de Colòmbia, recordant la seva estada a Monistrol de Montserrat entre 2006 i 2007 per resseguir les passes de Joan Carles i Amat. El guitarrista colombià fou qui va encendre la guspira del que avui s'està vivint a la vila nadiua del personatge.

L’acte va tenir lloc al local de l’Associació Cultural Art i Esplai, que estava ambientat amb uns panells on hi s’hi veien imatges, articles i altres elements relacionats amb el personatge i la seva efemèride.